LOADING

Hashtag Nedir? Sosyal Medya Boyutları Nelerdir?

Hashtag Nedir? Sosyal Medya Boyutları Nelerdir?

Yazar yigit Ekim 26, 2016

1. Hashtag Nedir? En Etkili Nasıl Kullanılır?

giphy

Hashtag’in ne olduğu konusunda hepimizin birer fikri olduğunu düşünüyorum, ancak bir şey hakkında fikir sahibi olmak ile onu anlamak aynı şey değil. Bu sebeple hashtag nedir ne değildir, nasıl kullanılmalıdır ve bu konuda hangi araçlardan yararlanabiliriz, hepsi bu yazıda!

Hashtag Nedir?

Hashtag, # sembolü ile birlikte kullanılan sözcük ve boşluksuz şekilde yazılan söz öbeklerine verilen addır. Örneğin, geçtiğimiz sene en çok kullanılan hashtagler şunlardır: #love, #instagood, #photooftheday, #tbt.

Hashtagler, kullanıcıların ilgi duydukları bir konuyla veya belirli bir kişiyle alakalı paylaşımları kolayca bulabilmeleri için içeriklerin uygun şekilde etiketlenmesine yararlar. Facebook’ta da kullanımı olsa da en yaygın şekilde Instagram’da ve Twitter’da, paylaşılan içeriği sınıflandırma amacıyla kullanılır.

Günümüzde bildiğimiz hashtagler yalnızca birkaç yıldır var. 90larda kullanılan sohbet sitelerinde ögeleri kategorize etmek için kullanılmış olsa da son birkaç yılda yükselişe geçti hashtag konsepti. 2014 yılında Oxford sözlüğüne eklenmesi de bu kelimenin ne kadar geniş çaplı kullanıldığını kanıtlar nitelikte.

Peki hashtagler kategori amacının dışında kullanılmaya ne zaman başlandı merak ediyor musunuz? Hashtag artan bu popülerliğini 2007’de atılan bir tweet’e borçlu:

Hashtaglerin gruplar tarafından kullanılmasını öneren tasarımcı Messina’nın bu tweetinden kısa bir süre sonra insanlar 2007 San Diego orman yangını ile ilgili bilgileri yaymak için hashtag kullanmaya başladı. Hashtagin yaygınlaşması için fitil burada ateşlenmiş olsa da popülerliği Twitter’ın 2009’da İngilizce hashtagleri tıklanabilir linklere çevirerek, kullanıcıların alakalı tweetleri görebilmesini sağlaması ile geldi. 2013’te Facebook da hashtaglere destek vermeye başladı. Şimdi ise hashtagler hemen hemen her yerde karşımıza çıkabiliyor.

Neden Hashtag Kullanmalısınız?

Hashtag kullanmak, takipçilerinizi artırmak, markanızı tanıtmak ve izleyicilerinizle bağlanmak için en iyi yollardan biridir.

Hashtagler yapıları gereği paylaşımların kolay bulunmasını sağlar, dolaylı yoldan da bu sizin daha fazla beğeni ve takipçi kazanmanıza yarar. Paylaşımınızın erişiminin artması ile paylaşımınızı beğenen ve takip eden kişi sayısı da artar.

Hashtagler var olan bir hikayeye yorumunuzu ekleyebilmenizi sağlar. Twitter’da yükselişte olan bir konuya, kullanılan hashtagi kullanarak siz de katılabilirsiniz. Ayrıca hashtaglerden yararlanarak seriler çıkarabilir ve güncellemelerinizi düzenli bir şekilde duyurabilirsiniz.

Başarılı bir şekilde kullanıldığında etkileşiminizi tavan yaptıran hashtagler paylaşımınızı negatif etkileyebilir. Örneğin TrackMaven’ın yaptığı bir araştırma, ikiden fazla hashtage sahip olan tweet’lerde etkileşimin kaydadeğer bir seviyede düştüğünü gösterdi. Bir hashtage sahip tweet’ler ise ortalama 90 etkileşim ile en yüksek etkileşime sahip.

Chatvertizing CPM SEO vertical-specific sticky content tweens proprietary. Drone taste makers organic reach tweens. Long-tail business organic reach robust top influencers content curation. Wheelhouse low hanging fruit optimized for social sharing. Integrated flat design conversation marketing leading the pack holistic low hanging fruit. Buzzword seamless intuitive drone. Wearables seed money market share sticky content disrupt dashboard. Inbound virality platform. Brand voice seed money social buttons.Holistic multiple points of entry call-to-actions. Click bait along with marketing engagement.

2.  2019 Güncel Sosyal Medya Görsel Ve Video Boyutları

Güncel kalmak, sosyal medyadaki en önemli gereksinimlerinden biridir. İçeriklerin güncelliği kadar paylaşım boyutlarının güncelliği de büyük önem arz ediyor. Sosyal medya platformlarının çok sık bir şekilde boyut ve format değiştirdiğini biliyoruz, seneler içinde birçok sosyal ağda; boyut, oran ve başka özelliklerinin değiştiğini gördük. Aynı durum 2019 için de geçerli. Bu sebeple, 2019’da kullanılacak olan 2019 sosyal medya boyutlarını sizler için bu yazımızda derledik.

Profil fotoğrafı: 180 x 180 px

  • En az 180 x 180 piksel olmalı.
  • Fotoğraflar sayfada 170x 170 piksel olarak görünür.
  • Thumbnail’ler 32x 32 piksel olarak görünür.
  • Akıllı telefonlarda 128 x 128 piksel olarak görünür.

Kapak fotoğrafı: 820 x 312 px

  • Sayfada 820 x 312 piksel olarak görünür. Daha az olduğunda görsel bu boyutlara getirilecek şekilde esnetilir.
  • En az 400 x 150 piksel boyutta olmalıdır.
  • Akıllı telefonlarda 640 x 360 piksel olarak görünür.
  • En iyi sonuç için 100 KB’tan düşük boyutta RGB JPG olarak yüklenmelidir.
  • Logo veya yazıya sahip olan görseller için en iyi format PNG’dir.

Paylaşılan görseller: 1200 x 630

  • Önerilen boyut 1200 x 630 pikseldir.
  • Akıştaki görseller genişlik olarak en fazla 470 piksel, yükseklik olarak ise 504 piksel olabilir.

Paylaşılan linkler: 1200 x 628

  • Önerilen boyut 1200 x 628 pikseldir.
  • Kare fotoğraflar akışta minimum 154 x 154 piksel, sayfada 116 x 116 pixel olmalıdır.
  • Dikdörtgen fotoğraflar akışta minimum 470 x 246 piksel, sayfada 484 x 252 piksel olmalıdır.

Öne çıkarılan görseller: 1200 x 717 px

  • Sayfanızda 843 x 504 piksel olarak görünür.

Etkinlik görseli: 1920 x 1080 px

  • Facebook, bu görselleri akışta 470 x 174 ölçülerinde gösterir.

Facebook İşletme Sayfası Profil Fotoğrafı: 180 x 180 px

  • En az 180 x 180 piksel olmalıdır.
  • Masa üstünde 170 x 170 ve akıllı telefonlarda 128 x 128 boyutunda görünür.
  • Thumbnail’ler 32 x 32 piksel olarak görünür.
  • İşletme sayfalarının profil fotoğrafları kare değilse o biçime uyacak şekilde kesilir.

Profil fotoğrafı: 400 x 400 px

  • 400 x 400 ve 20.000 x 20.000 piksel arası boyutlar önerilir.
  • Minimum 200 x 200 piksel olabilir.
  • Dosya boyutu en fazla 10 GB olabilir, sadece JPG, GIF ve PNG dosyaları kullanılabilir.

İşletme Sayfası Görsel Boyutları

Kapak görseli: 1536 x 768

  • Önerilen boyut 1536 x 768 pikseldir.
  • Minimum 1192 x 220 piksel olabilir.
  • Dosya boyutu maksimim 4 MB olabilir.
  • Görsel 1400 x 425 piksel olarak görünür.

Standart logo: 300 x 300

  • Önerilen boyut 300 x 300 pikseldir.
  • Dosya boyutu en fazla 4 MB olabilir.
  • Görsel olarak PNG, JPG ve GIF dosyaları kullanılabilir.

LinkedIn’e eklenmesi gereken iki logodan biri şirket logosudur. İkili arasında büyük olan logo bu bölgeye eklenir ve şirket isminizin yanında görünür. Aynı zamanda ‘Takip etmek isteyebileceğiniz firmalar’ bölümünde de görünür, bu sebeple buraya ilgi çeken bir görsel eklemek önemlidir.

İşletme Banner Görseli: 646 x 220 (Minimum)

  • En az 646 x 220 piksel olmalıdır.
  • Maksimum 2 MB büyüklükte olabilir.
  • PNG, JPG veya GIF olabilir.

Banner görseli LinkedIn’de kullanabileceğiniz en yeni görsel tipidir. Bu görselleri, kullanıcılar sayfanızı ziyaret ettiğinizde görürler. Bu görsel sayfanızda göründüğü için sayfanızı aktif olarak arayan kişilerin göreceği bir görseldir, bu sebeple güzel bir görsel seçerek bu ilgiyi sürdürmeye çalışın.

Hero görseli: 1128 x 376

  • Minimum 1128 x 376 piksel olmalıdır.
  • Maksimum 2 MB büyüklükte olabilir.

Sayfanın üstüne yerleştirilen bu görsel LinkedIn’deki en büyük görseldir. Bu boşluğu şirketinize çalışan çekmek için kullanabilirsiniz.

Kare logo: 60 x 60

  • 60 x 60 pikseldir ancak diğer boyutlar da bu boyuta uygun hale getirilir.
  • Maksimum 2 MB büyüklükte olabilir.
  • PNG, JPG ve GIF olabilir.

Şirketiniz arandığında bu görsel görünür, bu sebeple şirketinizi kolayca belli eden bir görsel seçmeniz müşterilerinizin çıkan sonuçlardan hangisine tıklayacağından emin olmasını sağlar.

Kanal Profili: 800 x 800

  • Önerilen boyut 800 x 800 pikseldir.
  • 98 x 98 piksel olarak görünür.
  • JPG, GIF, BMP veya PNG dosyaları kullanılabilir.

Kanal Kapak Fotoğrafı: 2560 x 1440

  • Tablet boyutu: 1855 x 423
  • Mobil boyutu: 1546 x 423
  • Tv boyutu: 2560 x 1440
  • Masa üstü boyutu: 2560 x 423

İnsanlar YouTube’da gezinmek için birçok farklı platform kullanır, bu sebeple fotoğraflarınızın her platform için optimize edilmiş olması önemlidir.

Yüklenen videolar: 1280 x 720

  • Videolar 16:9 oranını korumalıdır.
  • Full HD olabilmeleri için görsellerinizin en az 1280 x 720 piksellere sahip olmalıdır.

Profil fotoğrafı: 110 x 110

  • Ana sayfada 110 x 110 piksel olarak görünür.
  • Kare fotoğraf olması gerekir, 1:1 oranını korumaya özen gösterin.

Fotoğraf thumbnail’i: 161 x 161

  • Ana sayfada thumbnail’ler 161 x 161 piksel olarak görünür.
  • Kare fotoğraf olarak görünür, 1:1 oranını korumaya özen gösterin.

Fotoğraf boyutu: 1080 x 1080

  • Instagram görsellerinin boyutları 1080 x 1080 piksele arttırıldı ancak 612 x 612 piksele oranlanıyor.
  • Akışta 510 x 510 piksel olarak görünür.

Instagram Hikayeler: 1080 x 1920

  • Önerilen çözünürlük 1080 x 1920’dir.
  • Minimum çözünürlük 600 x 1067’dir.
  • En-boy oranı 9:16 ve maksimum dosya büyüklüğü 4GB’dır.

Günde 300 milyondan fazla kullanıcısı ile Instagram Hikayeleri uygulamanın en popüler görsel kaynaklarından biridir. Hem video hem de görsel paylaşılabilir.

Profil fotoğrafı: 400 x 400

  • Kare görsel olması gerekir.
  • Önerilen boyut 400 x 400 pikseldir. 200 x 200 boyutlarında görünür.
  • Maksimum dosya boyutu 100 KB’tır.
  • JPG, GIF ya da PNG olabilir.

Kapak fotoğrafı: 1500 x 500

  • Önerilen boyut 1500 x 500 pikseldir.
  • Maksimum dosya boyutu 10 MB’tır.
  • JPG, GIF veya PNG olabilir.

Akıştaki fotoğraflar: 440 x 220

  • Minimum 440 x 220 piksel olması gerekir.
  • En fazla 1024 x 512 piksel olabilir.
  • Akışta 506 x 253 piksel olarak görünür.
  • Fotoğraflar için dosya boyutu en fazla 5 MB, gif’ler içinse 3 MB olabilir.

Profil fotoğrafı: 165 x 165

  • Ana sayfada 165 x 165 piksel olarak görünür.
  • Pinterest’in kalan bölgelerinde 32 x 32 piksel olarak görünür.
  • Maksimum 10 MB büyüklükte olabilir.

Panodaki görseller: 222 x 150

  • Büyük thumbnailler 220 x 150, küçük thumbnail’ler 55 x 55 pikseldir.

Pano yaratmak Pinterest’te yapabileceğiniz en iyi şeylerden biridir. Bu sebeple belirtilen boyutlara uygun bir görsel paylaşmanız önem taşır. Kitlenizin hoşuna gidecek ve seçtiğiniz panoya uygun olan görseller seçmeye çalışın.

Pin boyutları: genişlik olarak 236 piksel

  • Ana sayfadaki ve panodaki pin’ler 238 piksel olarak görünür, yükseklik ayarlanır.
  • Büyütülen pin’ler en az 600 piksel genişliğe sahip olmalıdır, diğer pin’lerle aynı şekilde yükseklik ayarlanır.

Profil fotoğrafı: 128 x 128 piksel

  • Minimum 128 x 128 piksel olmalıdır.
  • JPG, GIF, PNG veya BMP olabilir.
  • Thumbnail boyutu 64 x 64 pikseldir ve akıştaki paylaşımınızın yanında görünür.

Paylaşımlarınızın dışında, birisi sayfanızı ziyaret ettiğinde gördüğü takip et butonunun yanında da görünür. Profil fotoğrafınız ayrıca Tumblr profilinizin bir bölgesinde de görünür, bu bölge ve görünen görselin boyutu seçtiğiniz temaya göre belirlenir.

Bazı markalar profil fotoğraflarında büyük görseller tercih ederken bazıları hemen göze çarpmayan şekilde ekler. Dikkat etmeniz gereken noktalar minimum boyutlara dikkat etmek ve sadece markanızı değil, sayfanızın yerleşkesine de uygun bir görsel seçmek.

Paylaşılan görseller: 500 x 750

  • Görseller en fazla 1280 x 1920 piksel olabilir ve akışta 500 x 750 olarak görünür.
  • Dosya boyutu 10 MB’ı geçemez.
  • GIF’lerin boyutu 1 MB’dan az olmalıdır ve maksimum 500 piksel olabilir.

Profil fotoğrafı: 360 x 360

  • Önerilen boyut 360 x 360 pikseldir.
  • JPG, GIF veya PNG olabilir.

Görsel kare formatta yüklenir, Ello bunu sayfada yuvarlak olarak gösterir. Bu sebeple, bu yeniden boyutlandırma sırasında görselinizden bir şeyler kaybetmeyeceğinizden emin olun!

Banner görsel: 2560 x 1440

  • Yüklenen görseller 2560 x 1440 piksel olmalıdır.
  • JPG, GIF ya da PNG olabilir.

Profil fotoğrafı: 200 x 200 piksel

  • Kare olmalıdır.
  • Önerilen boyut 200 x 200 pikseldir.
  • JPG, GIF ve PNG olabilir.
  • En iyi sonuç için RGB formatını tercih edin.
  • Logo veya yazıya sahip olan görseller için en iyi format PNG’dir.

Makale ön izleme header’ı: 900 x 500

  • Önerilen boyut 900 x 500 pikseldir.
  • 360 x 200 boyutunda görüntülenir.
  • Maksimum dosya boyutu 2 MB’dır.
  • JPG, GIF veya PNG olabilir.
  • En iyi sonuç için PGB formatını tercih edin.
  • Logo veya yazıya sahip olan görseller için en iyi format PNG’dir.

Bu görsel hesabınızın paylaşımının en üstünde görünür. Diğer görsellerden daha büyük yer kaplar, bu da burada yaratıcı olmak için daha fazla yere sahip olduğunuz anlamına gelir. Ziyaretçilerinizin ilk göreceği görsel olacağından en etkileyici görsellerinizin bu alanda olması yararınıza olur.

Makale ön izleme thumbnail’i: 400 x 400

  • Kare olmalıdır.
  • Önerilen boyut 400 x 400 pixeldir.
  • 200 x 200 boyutunda görüntülenir.
  • JPG, GIF ve PNG olabilir.
  • En iyi sonuç için PGB formatını tercih edin.
  • Logo veya yazıya sahip olan görseller için en iyi format PNG’dir.

Makale içerisindeki görsel: genişlik olarak 400 piksel

  • 400 piksel genişlikte görüntülenir ancak daha yüksek çözünürlükte olması önerilir.
  • Maksimum dosya büyüklüğü 2 MB’dır.
  • JPG, GIF veya PNG olabilir.
  • En iyi sonuç için RGB formatını tercih edin.
  • Logo veya yazıya sahip olan görseller için en iyi format PNG’dir.

Geofilter: 1080 x 1920

  • Uygulamadaki tüm fotoğraflar 1080 x 1920 ölçeğinde çekilir. Kişiselleştirilmiş geofilter’lar bu boyutta yaratılmalıdır.
Tags: ,
Sosyal Medya

Subscribe for FREE Marketing Pro Newsletter!

Subscribers get the best curated content for you

Benzer Yazılar

Yorum Yaz

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Dijital Pazarlamayı Detaylı Öğrenin

Bizi Mutlaka Dinleyin