SOSYAL MEDYA YÖNETİMİNİ NASIL YAPIYORUZ?
DETAYLI ANALİZ
MARKA ANALİZİ
Marka analizi, markanız için bir strateji hazırlamadan önce sektörünüz, markanızın sektördeki konumu, öncesinde neler yapıldığı ve eksiklerini inceleyerek artı ve eksikleri görme fırsatı verir. Böylece strateji öncesinde markayı doğru konumlandırma için fayda sağlar.
RAKİP ANALİZİ
Sosyal medya rakip analizi, sektördeki rakiplerinizin dijital ortamlarda paylaşımlarını ve performanslarını inceleyerek hazırlanır. Tüm rakiplerin hesaplarının incelenerek bu verilerden markanız için bir analiz hazrılamak uzun zaman isteyen bir iştir. Gerekli araçlar kullanılarak, doğru veriler ile yapılan rakip analizi markanız için doğru adım atmanızı sağlar.
HEDEF KİTLE ANALİZİ
Hedef kitle analizi, takipçilerinizi ve potansiyel takipçilerinizi, müşteriye dönüştürme sürecinde mutlaka hazırlanması gereken bir analiz türüdür. Doğru tanımlanmış net hedef kitle size markanızı nerede, nasıl pazarlamanız gerektiği ile ilgili doğru ipuçları sağlar.
STRATEJİ
Hedef kitle analizi, rakip analizi gibi değerlendirmeler sonucunda marka ihtiyaçları doğru şekilde belirliyoruz. BU ihtiyaçlar doğrultusunda uygun stratejiler geliştirip marka konumlandırması oluşturup, markanıza özel yol haritası çıkartıyoruz.
Doğru hedef kitleye, uygun mecralarda, trendlere göre içerik hazırlarken öncesinde belirlenmiş ve mutabık kalınmış strateji sonu belli olmayan maceralar yerine markayı mevcut durumundan daha yukarılara taşımaya yardımcı olur.
İÇERİK PLANLAMASI
Analizler ve strateji belirlendikten sonra mecra özelliklerine ve trendlerine göre, güncel algoritmaları takip ederek içerik planı oluştururuz. İçerik planı sürecinde sanat yönetmeni, metin yazarı, stratejist ve sosyal medya uzmanlarımız markanız için çalışır.
İÇERİKLERİN PERİYODİK PAYLAŞIMI
Onay süreci sonrasında periyodik paylaşımlar ile markayı hedef kitlesi ile buluşturuyoruz. Tüm bu süreçler ve periyodik paylaşımlar zaman ister ve düzenli yapılması gerekir.
Sosyal medya ajansı ile çalışarak, işinde profesyonel ve özel olarak markanız ile ilgilenecek bir ekibe de sahip olmuş olursunuz. Markanız için günün en uygun saatlerini belirleyip, gündem konu başlıklarına ve özel günleri de dikkate alarak sosyal medya hesaplarınızı aktif hale getiriyoruz.
MODERASYON
Moderasyon, marka sosyal medya hesaplarınızın yöntilmesi ve kontrol edilmesi anlamına gelmektedir. Sosyal medya hesaplarınızın moderasyonu moderatörlerimiz tarafından günlük olarak gerçekleştirilir. Bu süreç, sayfalarınıza gelen yorumlar ile etkileşime geçmek, mesajları yanıtlamak ve gerekli olduğu durumlarda kriz yönetimi sağlamayı içermektedir. Takipçilerin önemsendiklerini hissettirmek gerekir. Doğru şekilde yapılan moderasyon marka bağlılığı sağlar ve marka için satış demektir.
MONITORING
Monitoring, potansiyel takipçilerinizin ve rakiplerinizin sosyal medyada neler konuştuğu, markanız ile ilgili konuşulanlar hakkında bilgi sağlar. Monitoring hizmeti ile markanızı dijital ortamlarda anlık olarak takip ederek güncel kalmanızı sağlıyoruz. Kriz yönetimi gibi anlık harekete geçilmesi gereken durumlarda marka stratejisi doğrultusunda yönetim gerçekleştirerek marka itibarınızın durumunu korumasına yardımcı oluyoruz.
RAPORLAMA
Dijital pazarlama söz konusu olduğunda, yapılan çalışmaların sonuçlarını görmek, analiz etmek ve sonrası için plan yapmak üzere raporlama yapılması gerekir. Bu şekilde sosyal medya yönetimi sürecinde hazırladığımız aylık raporlar yukarıda açıkladığımız tüm sürecin sağlaması niteliğindedir. Aylık olarak hazırlanan sosyal medya raporları ile yapılan tüm bu çalışmalarda elde edilen sonuçlar değerlendirilip marka başarısını artırmak için gelecek planları bu raporlamalar doğrultusunda yapılmalıdır. Aylık rapor sosyal medya hesapları erişim ve etkileşim değerlerini verir. Bu grafikler bize doğru paylaşım modelleri konusunda da ipucu verir.